måndag 5 januari 2009

Nya Möjligheter!



Nytt År ,nya förväntningar ,nya möjligheter!Positivt tänkande!!! Jag är en väldigt tänkande person, varje morgon försöker jag fundera ut vad som ska bli positivt med dagen!
Och ur de flesta situationer jag hamnar i under dagen försöker jag ta vara på det positiva och "bra-iga".

Jag formligen hatar alla "gnällspikar" som bara gnäller om att de SKULLE ,VILLE ,HADE VELAT gjort något OM DE BARA ..... osv. Ta tag i situationen,så 2009 det är bara att tuta och köra!!!

Bild: JeanneDarc Living



Läste en annan infallsvinkel på en blogg i går kväll just den, att det flesta bloggare har "överdådigt" julpyntat se´n 1:a advent och redan efter nyår plockar bort allt, medans alla andra väntar betydligt längre? Känner nog igen mig ganska väl, eftersom jag jobbar i en blomsteraffär.
Jag är ganska trött på hyacinter ,julstjärnor och tomtar "nästan"-redan före jul.

På vår blomsteraffär har vi redan börjat fått "vårkänslor", så nu efter nyår åkte hyacinterna ut och pärlhyacinterna in! Waov härligt!!!!!!

Och tänk så snart är det dags att så frön................... :-)

Ha det gott! Ta vara på dagen och NJUUUUT!!!! Kramar Laila

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Här njuter vi riktigt ordentligt. Så ljuvliga bilder. Längtar verkligen efter alla vårblommor nu. De gör en så glad.

Kramar Ullis

Smultronstället sa...

Ja gud så härligt, ska nog införskaffa lite vår i huset till helgen.

Tar du upp bock stommar på beställning?

Ha en bra fortsatt vecka
Kram M

Smultronstället sa...

Hej igen :-)
Japp va bra!
Då vill jag beställa 4 st stommar.

Ha de gott
M

Ullis/Leva på landet sa...

Skulle bara kolla om du sökte till digtala bildbehandlings utbildningen på distans som de på moderskeppet är med på? Fick ett ryck under jullovet och kom på att det skulle nog vara kul så jag skickade in en anmälan och fick besked idag att jag var antagen fast det var för sen anmälan.

Kram Ullis

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilken fin blogg jag hittade till tack vare att du vill vara med och tävla hos mig. Lycka till.
Hit åter kommer jag gärna:)

Designe sa...

Superhärliga bilder och fina skyltar oxå! Bra och positivt tänkt! Ofta är det nog så att man vill mycket men vågar inte osv. och sen ångrar man sig efteråt..
Ha en trevlig helg! Kram :)

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Härliga bilder du visar! Guud va jag längtar efter grönt gräs å blommor nu =)
De är så mysigt när de första penséerna kommer å man ska till å plantera, woow!!!

Ha en skön helg!
Kraam från Benita

Annika sa...

Ja det ska jag komma ihåg under året när dagen känns hopplös..... att leva nu är ju så vaiktigt men ack så lätt att glöma..... hoppas dina helger varit bra.... God fortsättning på det nya året..Kram Annika

Johnna G sa...

ooo vad inspererad jag blir! Och visst ska det "göras" så fort orken är tillbaka. Bläddrar för fullt i frökataloger och drömmer om våren.

kram

maxell sa...

Visst är det så att det handlar om att ta tag i situationen och göra saker, men samtidigt. Alla har verkligen inte samma förutsättningar. Alla önskningar i form av "skulle vilja" osv är inte gnäll. :)

Anonym sa...

Vilken underbar blogg! Nu länkar jag till dig! KRAM