onsdag 18 juni 2008

Vinnare i Tävlingen är ??????



Ja hörni gott folk och alla glada läsare, har haft semester hela veckan och fått ganska mycket gjort.Har rensat lite rabatter,sytt gardiner, klätt om 4 nya stolar, fixat klart kryddrabatten, bakat bullar och såklart lite i måleriet har det ju blivit också- med andra ord så är jag rätt nöjd! M har sprutmålat klart luckorna i köket också. Och såhar jag ju dragit vinnare i min tävling !

Har härmed nöjet att meddela att efter lottdragning av min dotter med samma namn som bloggen gick1:a priset gick till Annika med bloggen Med utsikt över sjön
2:a priset till Yvonne med bloggen Speglingar och 3:e pris till Marie med bloggen Hemtrevnad i Rud. Grattis och tack för alla fina kommentarer jag får och fått! Tänker här visa några bilder från min kryddrabatt och önska alla en glad och trevlig midsommar!!!! :-)



Ett gammalt vagnshjul pryder rabatten och bildar flera "fack" för kryddväxter




Exteriör av mitt växthus och kryddrabatten utanför




Här ett hjärta av järn med tygtrasor som blåser i vinden.








Hjulet med fack med kryddor , glaskross, sjösten,krossat porslin mm som kan bli dekorativt. Nu är det bara svarta skylta med vit text som fattas - ska bli efter midsommar. Kramar Laila

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ett stort grattis till vinnarna. Men vad du har varit duktig och hunnit med så mycket saker. Härliga bilder.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Smultronstället sa...

Heej nämen vikken kul idé med kryddrabatten,fiffigt1

Ha en skön helg!
Kram M

hemtrevnad marie sa...

Tack söta du, så glad jag blir!!!
Kryddrabatten är såå fin!!
Verkligen fint med vagnshjulet!!
Vad du har stått i !
Ha den bästa midsommaren!!
kram

Mjuka sa...

Men gud så smart med vagnshjulet!!! Sånt gillar jag!
ha en supermysig midsommar!!!!
kram M

Marie sa...

Grattis till de lyckliga vinnarna!

Vad fint det var med vagnshjulet!

Ha en trevlig midsommar!
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Laila, vilken underv´bar o unik kryddrabatt, häftigt och mysigt! Trevlig midsommar! Mari.