tisdag 10 juni 2008

Kryddrabatt, Stol och "spritt språngande"!



Har börjat med ännu ett projekt på vår gård,har klurat länge på att anlägga en "Kryddrabatt". Sagt och gjort så i fredags bar det av för att köpa plattor.Men med vädret som var blev det alldeles för varmt att gräva,så jag har grävt och lagt plattor på kvällarna.

Och snart så är det dags att plantera det var ju bara det att det fattades några plattor, så idag slank jag iväg för att komplettera och då passade det ju extra bra att ta en tur in på Emmaus. Och som vanligt kommer jag ju aldrig därifrån tomhänt.

Idag stog en gammal stol och väntade på mig-den var ju förfärligt ranglig och i dåligt skick att sitta på, tyckte en farbror som säkert trodde att jag var "spritt språngande" galen som ville köpa en så "ful" stol. Men jag tänkte inte ha den att sitta på- ni får se sen vad den ska användas till!

Hittade också några gamla böcker från 1886 om Odling-passar perfekt till mig som har det både som jobb och hobby.

Tänkte snart ha en tävling eftersom jag snart passerar 1000 besökare! Ha de´tills dess
Kramar Laila

7 kommentarer:

Marie sa...

Låter härligt med en kryddrabatt, ska bli spännande att se hur den blir!
Stolen är superfin och gamla böcker är ju såå vackra!

Kul med tävling!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Gårdsromantik sa...

Den där rabatten ser lovandes ut!

Vad spännande med stolen - vad månde bliva.

Kram Maud

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga fynd du gjort. Det var ju alldeles för varmt i helgen för arbete dagtid. Nu verkar det som om det ska bli svalare några dagar. Ska bli spännande att se hur din kryddodling blir.

kram Ullis

Lilla Blanka sa...

Hej Laila!

Åh vad det låter mysigt med kryddrabatt..! Skall bli kul att se hur det ser ut sedan när kryddorna kommer växa fram där.

Åh...sånna gamla böcker gillar jag :)

Grattis..snart 1000 besök, inte dåligt!

Kram
Mia

spetsar och änglar sa...

Kul att du hälsade på hos mig!!!!
Låter riktigt spännande med en kryddrabatt.Ser ju riktigt lovande ut.
Jag är ju själv en mycket intresserad trädgårdsamatör :)
Och riktigt spännande är det att se vad andra hittar på för fint.

Ha en trevlig dag
Kram Heléne

Lavendel & Romantik sa...

Det blir ju väldigt mysigt med en härlig kryddrabatt....Och vilken fin stol sen då......kikar in igen...Kram/Majsan

Anonym sa...

Heej Laila! Nu hittade jag din sida :) Nu ska följa allt med spänning.
Kram Sofie