tisdag 23 september 2008

Det är ur Kaos skapande föds!!!



Ja vad ska man säga, men skulle någon som inte känner mig se mitt kaos som just nu existerar hemma hos oss -tror jag att de flesta skulle gapa och undra vad det är som pågår!!




Hela köksbordet fullt i tyger och symaskin,växthuset fullt i dekorationsmaterial, verksta´n fullt i halvmålade saker.Och mitt i detta kaos finns jag skapande!!! Här sys nya kuddar , grytlappar mm,här binds lite kransar, och här målas en massa -och det konstiga är att jag stortrivs i detta KAOS!!!!


Grytlapp i produktionsstadiet.

Den övriga familjen säger inte så mycket, och jag beundrar min make som står ut med detta!!
:-)

Färdig kudde i nya, lite mer hösttoner.

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina kransar du gör. Gillar dina andra alster också. Klart att mannen står ut när det blir så mycket fint gjort. Skulle också vilja ha din energi.

Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Å vilka kransar!!
Ja du, jag vet precis hur det är!!
Förr när jag hade min affär i lillstugan hemma i förra huset, så hade jag julmarknad varje år...och som ensan i firman, så hade man ju fullt upp naturligtvis.. för till jul gjorde man ju allt möjligt julpyssel som man aldrig annars gjorde... förutom det vanliga måleriet...dessutom bakade jag allt bröd..tre sorters mjuka kakor i massor..själv...
en gång fick jag oväntat besök några dagar innan marknaden gick av stapeln...och du må tro att det var kaos i mitt vardagsrum som ochså var pysselverkstad...det kommer en tjej med familj som aldrig varit hos mig tidigare....hon fick väl slag!!
Pysselgrejer överallt, haha!...men det är ju så man måste få ha saker framme för att kunna skapa!!
Sitter fortfarande i rummet och målar rullgardiner här i nya huset också, har ingen annan lokal nu, så det får bli kvällar och helger när annat är undanplockat!!
Ha det gott!
kraaam

rosenfröjd sa...

kära nån så himla fint du gör. Kransarna är hur ljuvliga som helst!

Kramis!/
¨M¨

Annika sa...

Här riktigt sprudlar det av skaparglädje ser jag.... visst är det underbart men att ha plats till allt är ju ständigt ett problem... iallafall här hos mig... det blir som du säger grejer överallt... dina saker är sååå fina.... kransen var ljuvlig o det sydda med.... började lapptekninkkurs igår kväll så nu ska det bli lite pyssel här hemma också... Kram Annika

Desirée sa...

Men vad fina saker du gör! Önskar att jag inte bodde så långt ifrån dina hantverk! Ha en härlig onsdag!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Fina kransar, nu fick jag inspirationen tillbaka. Ska nämligen göra kransar till några stycken nu som beställt av mig. Dags att fixa material :) Blir en sväng ut till skogen imorgon.
Kommer definitivt att kika in hos dig fler gånger.
Ha det gott, mvh Annika

Inspiration i vitt sa...

Ojoj vad du är kreativ och skapar mycket.Dina kransar är jättefina.
Kram på dig och trevlig helg/Ingela.

Sussie sa...

Hej på dej :) Jag tittade förbi ditt stånd på Solvarbo marknaden jättefina grejer och en ny blogg är ju alltid skoj att besöka, men jag tror nästan att jag varit här förut. Nåja, du har en fin blogg i allafall hit kommer jag igen, ha en fin dag.

Målargården sa...

Hej Hopp! Hittade dig aldrig på marknaden....såg bara ett tomt marknadsstånd med nr 126....förståeligt efter nattens väder. Du var ju inte ensam om att ha packat ihop.

Nu har jag utmanat dig och om du kikar in hos mig så ser du vad det hela hanlar om. Hi, hi!

Har ju sett på din blogg att du är en "rackre" på att pyssla och måla./ Kram Eva-Mari

Sign of hearts sa...

Hejsan tjejen!

Vikla fina kransar du gjort!
Det ska bli kul att få göra kransar till våra nya pardörrar, när don kommer!

Jag kikar runt lite på några bloggar!
Vi ses på jobbet i veckan.

Kram Annika