tisdag 7 oktober 2008

Utmaning antagen!!



Hoppsan var visst ljusår sedan senaste inlägget-har inte haft tid!!! Det har varit full produktion av saker inför Solvarbo och Rättviks marknad.
Måndagen ägnade jag åt att bara slöa och städa lite i trädgården med mycket annat som helt klart ligger "lite" efter här hemma. När jag läste lite bloggar och kommentarer idag efter jobbet upptäckte jag att Eva-Mari med bloggen Målargården skickat mig en utmaning : Mina bästa möbelrenoveringar och så klart tänkte jag anta utmaningen, har tyvärr inte så mycket bilder så där före och efter men lite kan jag nog visa (en del har jag nog visat tidigare).



Tidigare har vi haft ekstolar som egentligen hör till en hel möbelgrupp i köket.
Men i våras avslutade jag projektet med att göra klart fyra gamla stolar sopm stod i huset när vi flyttade hit och så här blev resultatet före och efter.(Ps det "jättevackra" bordet ska också fixas före jul!!!!)



Här är resultatet som jag nog är mest nöjd med borttagning av färg samt klädning av sitsarna på våra två kyrkbänkar på altanen har tyvärr ingen förebild men dom var mörkgråa och inte klädda på sitsarna.


Stolen som jag klädde om till vår dotters nya rum blev riktigt bra om jag jämför med vad jag startade med (tyvärr ingen bild före där heller).
Hade tyvärr inget mer att visa ,men är snart igång med att måla om vår dubbelsäng och jag lovar att visa bilder från den renoveringen. Tänkte givetvis skicka Utmaningen vidare till dessa fyra Smultronstället, Mitt vita lantliv,Leva på landet, Rosenfröjd, som jag tror är ena riktiga hejare på renovering. Tjingeling och ha en bra vecka! Kramar Laila

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Oj vad ska jag visa nu då. har faktiskt inte fixat så mycket saker än, men har ju flera på gång. Får nog titta runt lite först innan jag bestämmer mig för något.

Kram Ullis

Smultronstället sa...

Hoppsan , ja tack för den utmaningen..måste bara fundera lite först...bra att få en kick av andra när mina celler inte har fantasi,hihi.
Dina renoveringar är väldans lyckade,snygga köksstolarna blev.

Ha de gott:)
Kram M

Målargården sa...

Nej men va himlans kul att se dina renoveringar. Lika fina allihop men fastnade helt klart för din glasveranda med de gamla kyrkbäkarna. Otroligt fint! Kul att du antog utmaningen och skickade den vidare, på så sätt får vi bloggare mycket inspiration och idéer av varann. Fredag i morgon igen. Ha ett mysigt veckoslut och helg/ Kram Eva-Mari

Inspiration i vitt sa...

Men ojoj du är ju en riktig hejare på att renovera möbler, dina kyrkbänkar skulle jag inte ha nåt emot att ha i min ägo.
Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Hej!
Ville bara kika in och önska dig lycka till i tävligen! Gud vad fina skyltar i det inlägget som heter Bullbak och marknad. Säljer du såna? /Jenny- inredningikalix.blogg.se

Annika sa...

Vilka vackra stolar det blev.... o den med päls var min favorit... kul med dessa utmaningar när man får ideer o inspiration.... Kram Annika