tisdag 16 september 2008

Nya rum




Här är det höst ja, verkligen höst, kallt och rusk väder på dagarna och kallt - ja nästan frost på nätterna. Inget speciellt kul tycker jag, blir så himla trött.Känner som om jag får hålla upp ögonen med tändstickor. Ska kanske köpa ginseng, får se om det hjälper.

Tänkte att jag skulle visa lite av övervåningen som vi håller på att förändra. Halva övervåningen har tidigare fungerat som sovrum åt mig och M, Sonen har sovit på hallen och dottern haft ett litet pytterum på ca 5 kvm.Ja och det är i det pytterummet jag och M sover just nu på madrass på golvet. Gissa om man har ont i ryggen!!! Men, men tålamod, tålamod tihi!!

Dotterns rum går i grått, vitt, rött och cerise.


Klädde om en gammal fåtölj åt dottern. Den blev jättehärlig och gosig att sitta i med fuskfårskinn.
Sonens fönster före och efter. Har gått på det grå-svart-vita temat. Lite tuffare passande en tonåring.

6 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Ja visst är det kul med förändringar i huset , själv ändrar jag saker hela tiden.
Tonåringar har ju inte riktigt samma smak som oss mammor precis utan de vill ju oftast ha nytt och modernt och lite tuffare precis som du säger.
Kram på dig/Ingela.

Annika sa...

Verkar som det kommer att bli en härlig höst med mycket nytt i huset... stolen blev kanonfin... o visst gillar killar att ha det lite mysigt de med... Kram Annika

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att göra om. Hos er blir det tydligen större förändringar. Sova på madrass på golvet klarar inte min rygg så jag skulle inte fixa det. Blir ju säkert så bra när det är klart. Jättefin fåtölj.

Kram Ullis

VI PÅ ÅSEN sa...

Vilken härlig blogg, länkar till dig på en gång :-)

Målargården sa...

Oj, va spännande. Då skall jag verkligen memorera vad det är du säljer så att jag kan klura ut var du står. Ser du någon som liknar mig så får du hojta till. Det vore jättekul att få se kvinnan bakob bloggen. Skall mest troligt dit på söndagen. Kram Eva-Mari

Målargården sa...

En till kommentar! Såg att du också har en son som nyss fått "nytt" rum. Kul med förändring, allrahelst för dem. Min sons rum har bara viss "piffning" kvar så är det färdigt och det kommer bilder då/ Eva-Mari