söndag 27 juli 2008

Välkommen Härliga sommar!!!!!




VÄLKOMMEN härliga sommar!!!!! Jag blir bara såååå glad över detta väder- jag bara älskar värmen!!!

Oj vilka dagar vi har haft ,ett fantastiskt väder. Jag har själv jobbat några dagar under veckan- kan garantera att det var varmt i växthuset där jag jobbar! Men vi ska inte klaga tids nog så får vi skrapa rutor och klaga över hur kallt det är!

Har haft lite loppis på min egen gård och sålt undan lite "Rämmil"(Gagnsmål för ordet skräp) som jag sparat på mig. Ett par dagar har jag ägnat åt att stå på auktion också och så klart fick jag nåt med mig hem! Har dessutom sytt lite nya kuddar.





Visar några av fynden jag köpte på min Ullaredssemester. Köpte ett par trädgårdsklot med rosor , och på loppisen jag besökte i Falkenberg hittade jag en vacker tillbringare med cerise ros som matchar kloten.Hittade sex stycken plåtlådor med hållare för ettikett,jättekoola tyckte min dotter har förmodligen stått i en gammal färgaffär -få se vad jag hittar på och ställer dem. Allt för bara 10:- styck , ett FYND!! alltså.






På butiken jag jobbar fick vi i fredags hem en riktigt vacker blomma -Chokladblomma- helt underbar och dessutom doftar den CHOKLAD! Kunde inte motstå!!!! I verkligheten ser den
nästan svart ut.

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att du har haft det så bra. Tycker att du gjort jättebra fynd och det var ju inte mycket du betalat. Visst är det kul att sälja bort lite saker. Vi har ju haft byloppis och till helgen har vi och grannen lite gårdsförsäljning. Hoppas att bli av med ännu mer.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Fina kuddar du gjort!!
Fina fynd också!
Jag är ju inte lika förtjust i denna hetta som du dock.....
ha det gott!
kramis

Hagbacken sa...

Åh vilka fina kuddar du har gjort!

Visst är det skönt m värme...så länge man får vara ledig och kan svalka sig med ett bad...

Kram Linda

Jonas sa...

Kan du inte smitta av dig på grannarna nedanför så dom säljer av lite gammalt också? :-)

Hälsningar "han som ska ta över gården".