fredag 18 juli 2008

Semester-alltid! :o)

Ja så var man snart tillbaks efter lite skön semester, känns som jag skulle vara ledig jämt, och här har jag hunnit med en massa!!

Några sköna dagar tillbringades i Ullared - shoppingens mecka!!!!! Här är det verkligen shopping som gäller .VARNING!!! allt man ser är billigt.

Gjorde också ett besök i mysiga butiken Thyras Gård i Falkenberg verkligen mysigt och visst
hittade jag något att handla här.



Jipiie!Loppis blev det , med ett antal prylar med mig hem som vanligt (Bilder visar jag senare)


Har ägnat mig åt av det bästa jag vet, att gå ut på en myr och känna doften och känsla av lugn, hade tur att hitta hjortron också - Bonus kan man säga!!



En liten groda gjorde mig sällskap!





Idag har jag stått på marknad och loppis och sålt,och gjorde dagens fynd et helt underbar vattenkanna-är helt såld! Köpte ett gammalt kärrhjul-kan kanske passa till kommande trädgårdsprojekt!

Tjingeling!!Dags att förbereda sig för morgondagens marknad!!Kramar Laila :o)



8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar vattenkannan så mycket. Var du i Djurås på marknaden? Ska du ut på fler marknader eller dyl i sommar? Så skönt med semester. Kul att du haft det bra och hittat många fina saker.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Hagbacken sa...

Hallå där och tack för din fina kommentar! Åh vilken fin sida du har! Jättefina bilder! Kul att ha hittat hit!

Kram Linda

Annika sa...

Kannan var ju jättesöt!!! O Ullared...avundsjuk.... åker dit 2 ggr varje år o shoppar loss.... Kul med marknader också... här nere är det inte så många såna men de som är blir alltid välbesökta... ha det gôtt Annika

Anonym sa...

ååh vilken fin vattenkanna är avundsjuk på den hi hii

n o r d i n g å r d e n sa...

Läckra bilder och vilken kul och unik kanna på näst nedersta bilden! Mycket fint och lantlig dukning på den översta, inbjudande! Sommarhälsn fr Mari.

Hagbacken sa...

Hallå där och tack för tipset, har köpt ljusslingor som jag ska sätta fast ovanpå fönstret!

Hoppas du har det bra!

Kram Linda

Marie sa...

Ullared var det längesen jag var till, kanske får bli en resa framåt höstkanten!
Vilken supercharmig vatenkanna du har hittat, förstår om du blev glad!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

hemtrevnad marie sa...

Vilka fynd du gjort!!
Skulle vilja ha både vattenkanna och kärrhjulet!!!
Tyvärr missade vi marknaden i Djurås då vi befann oss i Tällberg på fredagen och skulle vidare till Nusnäs och Mora.....hade varit kul att åka dit, men man hinner inte allt....vi sprang in på antikloppisen i Rättvik på vägen i 20 min, men det räckte för att göra fynd!:)!
Kramis