lördag 17 maj 2008

Stora kontraster!!








Ja vad ska man säga,men kontrasterna är "rätt" stora från helg till helg.Förra helgen +24 strålande sol -idag +2 och snöfall och dessutom maj. Såna här dagar har jag inte lust att göra något speciellt , jag har jobbat på förmiddagen så nu ska jag kanske sätta migoch sy.
Nej jag tar och visar lite bilder från min favoritbok istället. Och alla ni som känner mig vet att jag är "tokig" i whisky- ja och då är det inte Grant´s som gäller utan en riktigt rökig whisky.Så här kommer lite bilder .
Det är hit till Skottland jag någon gång hoppas att resa, och få se destillerier och då främst ön Islay som innehar inte mindre än sex fungerande+ två med namn fungerande destillerier.
Och titta på dessa vackra bilder så förstår ni att det kan inte bara är whiskyn som drar utan även det helt fantastiska landskapet- att få ta vackra bilder eller sätta sig vid staffliet det ni! ( Alla bilder från Skottland är tagna avHarry Cory Wright) Ha De´ Kram Laila

6 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Vad kul att du tittade in hos mig!Nu fick jag ju chansen att titta in i din blogg :)

Ja, vilket elände med snön hos er.Efter helgen med sommarvärme kom det ju som en chock att snön började falla igen...

Nu ska jag undersöka din blogg som ser så trevlig ut! Gillar verkligen din häst som du gjort!

Kram Annica

Anonym sa...

hallå där
Kul att du lämnade efter dig några ord på bloggen =jag hittade detta smultronställe. Här fanns det mycket att titta på. Kommer nog in mycket för att läsa alla gamla inlägg. Så du har en verksamhet på er gård? Oooo jag blir lite avis faktiskt. Har ett gammalt litet torp på gården som jag skulle vilja ha som gårdsbutik. Men jag vet inte riktigt vad som krävs och så....

KRam kram / Mariehill

Lilla Blanka sa...

Ojojoj SNÖ...nu? Inte kul, men det brukar väl försvinna lika fort som det kom?
Ja, du får väl pyssla lite inomhus i stället :)
Kram
Mia

My Lovely Things sa...

Hej!!

fy va trist med snö..men en tröst ialla fal är ju att det inte blir liggande...

Så trevligt med skottland..
ha det gott..
kram anna

drömmen om vitt sa...

Hej hopp!
Underbara bilder, eftersom min make är storsammlare åkte vi precis dit för några år sedan. Helt underbart kan jag säga, kanske...kanske kommer vi dit igen när gubben fyller 40 år.
Trevlig blogg!
Lotta:)

Dubbelörn sa...

Vad roligt att du hittat in till mig!

Det bästa av allt var ju att finna en till som älskar whisky o då de där tuffare rokigare sorterna *skrattar*.

Vi planerar en resa efter våra whiskyprovningar som vi deltagit i. Har fått en fin resrutt fr vår kursledare o whiskyexpert ;).

Kram