torsdag 22 maj 2008

Köpa kläder


Ja, jag blir lite" lätt" trött på att köpa kläder,endera så finns det bara storlek 36 kvar eller så är topparna så korta att hela magen syns inte speciellt kul att visa sin mage när man inte har storlek 36 och har bristningar kvar efter graviditet.

Dessutom så är alla "tunikor" skurna under tuttarna- innebär att det ser ut som man är i 8:e månaden fast man inte är gravid.

Men idag så hittade jag det jag sökt en längre tid en blus med broderier med lagom rynkning under brösten, och rak modell på Åhle´ns i rätt storlek . Så jag slog på stort och köpte två,en vit och en grön.
Tack för alla kommentarer! Tapeten den vackra i förra inlägget har min dotter valt på Rusta!! Ha en bra vecka- jag väntar på värme! Kramar. Laila

15 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för din kommentar hos mig. Tänk vilka fynd man kan göra på Rusta. Jag brukar också hitta bra och billia grejer där.

Kram Ullis

Smultronstället sa...

Heeej!

Kul att du hittade till mig.
Visste inte att du bloggade..
Glad blir man ju när nån ger sig till känna..

Har lite brått till jobbet nu men jag återkommer gärna.Är det ok om jag länkar?

Ha en skön helg,åtminstone väder mässigt verkar det ju lovande:)

Ses
Kram M

Mitt vita lantliv sa...

Hellujsan... jo den duger, vill ha en annan jag sett. men smakar det så kostar det..
Det samma vännen..

Kramar Daniel

Karin Lindström sa...

Hej,
Tack för din kommentar hos mig. Vilken fin blogg du har, många fina tips. Det låter så härligt att vara florist och konsthantverkare. Jag ska kika in på din andra blogg också.
Kommer gärna tillbaka och kikar mer!
Hälsningar
Karin

Stämningsfullt sa...

Hej!
Kul att du kikade in hos mig och lämnade en kommentar så att jag kunde hitta hit :)
ha det gott.
Kram!

hemtrevnad marie sa...

Väldigt fin blus...den skulle jag mycket väl tänka mig!!
Håller med om att man ser gravid ut i de som är skurna under bysten...iallafall om man inte är trådsmal...och det är inte jag!
Tapeten till tösen är jättefin...det finns mycket fint på Rusta...tyvärr är jag sällan där ,vi har 10 mil till närmsta....
Ha en härlig fortsättning på helgen!
kram

A home far away sa...

Nej även om jag bor i shoppingmeckat Singapore så är jag nästan aldrig ute o handlar, köper hellre saker till hemmet:-)

Må gott

//Gunilla

Kamomilla sa...

Håller prcis med dig om blusarnas skärning under brösten. Jobbigt om man inte är trådsmal...
Gillar den på bilden massor! Fräsch och söt!

Lollo56 sa...

Du Laila, inte ska du bry dig om bristningarna,...det är bara ett bevis på att du har en erfarenhet som de som inte har dem ha. Om man tatuerar sig så har man ju ett kvitto på att man gjort det. Du kan väl kalla dem för vuxen tatuering i miljövänliga mönster :)
Tänk på alla Mongolkvinnor som ser en antirynk kräm jingel på TV. Vad tror du att de tänker när de ser en sådan reklam. De skulle inte se helt kloka ut om de inte hade några rynkor kvar. So What???
Köp en rynka till,....bara för att du är värd det !

Jessika sa...

Jätte fin blus! Whisky fantast, då kanske du köpt in dig i Mackmyras (utanför Sandviken) någon tunna?


Var nog in på din blogg i slutet på året och sedan missat att spara som favorit och då glömt bort. Roligt när man får en aha, ja justa ja igenkännande när man läser bloggen. Trevligt, kommer åter.

Hälsningar från Jessika

Smultronstället sa...

Tjohoo

Självklart kan du länka:)

Ses
M

Mjuka sa...

Men så söt topp, helt ljuvlig
kramar malin

n o r d i n g å r d e n sa...

Jättesnygg tunika du har köpt! Jag håller med, svårt att hitta rätt, tycker de ofta är avskurna för högt, sömmen hamnar liksom mitt på bytsen och som du säger, man ser lätt gravid ut... ; ) Mari.

Inspiration i vitt sa...

Hej Tack för dina urgulliga kommentarer till min nya blogg ,jag blev jätte glad.

Ja visst är det kul när man hittar fina kläder som passar.
Kram på dig/Ingela B.

Inspiration i vitt sa...

Glömde,det är klart att du får länga mig såklart.