torsdag 21 augusti 2008

Skola Jippiiiii!!! och "Laila" bakar!

Ja att vara tillbaks i skolan var väl ingen Hit! åtminstone inte för ungdomarna här hemma! Men för mig som satt mig där av egen fri vilja känns det Jippiiii! Ska fortsätta att läsa data i höst -skit kul ja ursäkta uttrycket mellan jobb och firma på hemmaplan. Får se om jag kan bli "datahacker" när jag blir klar???? :-)


Har idag provat Cupcakes efter Leila Lindholm recept och snacka om succe´, rent ut sagt jätteenkelt, snabbakat och dessutom jättegott. Så kommer receptet!!

Cupcakes 8 stora eller 12 mindre
Ingredienser:
100 g smör
2 st ekologiska ägg
1,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 dl mjölk
1 st citron skalet
4 dl vetemjöl
2tsk bakpulver
1 nypa salt

Smält smöret
Vispa ägg och strösocker o vaniljsocker pösigt
Blanda i rivet skal fr en citron och mjölken , därefter mjöl, bakpulver o salt.
Häll smeten i stora muffinsformar(för amerikanska muffins)
Grädda i ca 175 grader i ca 15 min

Cream cheese frosting(glasyren alltså)
60 g mjukt smör
300 g florsocker
100g Philadelfiaost
1 tsk vaniljsocker

Rör ihop smör, florsocker o vaniljsocker, blanda sedan i Philadelfiaosten .tillsätt ev karamellfärg o garnera mblomma eller strössel.


Bjöd min granne på lite fika på eftermiddagen och titta vilka vackra rosor jag fick!!!
Ha en bra vecka ! Kramar Laila

8 kommentarer:

Annika sa...

Vilka otroligt söta kakor.... de ser jättesmarriga ut...är själv lite skeptisk till sånt med philadelphiaost på men lär mig nog så småningom... ha en skön helg.. Annika

Smultronstället sa...

Hej!

Ja jag är åxå såå sugen på att köpa bak boken, tycker att hon är så mysig.
Tack för receptet, de ser jättesmarriga ut och så enkelt att dekorera med en blomma på...fiiint.

Må så gott!
Kram M

Ullis/Leva på landet sa...

Här börjar skolan på måndag och ingen av mina tre ser väl fram emot det så där väldans mycket. Skönt att komma in i vardagen igen. Skulle vilja läsa bildbehandling får se om jag kan hitta hågon kurs. Så kul att få lära sig nya saker. Så gott set ser ut med cupckaes. Ska faktiskt beställa den boken nu på en gång.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

De kakorna såg väldigt goda ut. Kanske jag skulle våga ge mig på att göra dessa.
Fin blogg du har!
Kram Lotta

Marie sa...

Kakorna ser supergoda ut och vilka vackra rosor du fick! Underbar färg!

Kram Marie

Inspiration i vitt sa...

Dina kakor ser ut som att de kommer från en vacker saga.
Kram/Ingela

Smultronstället sa...

Tjing tjong!

Du har nåt att hämta hos mig..

Kram kram
M

Anonym sa...

hej jag har gett dej en utmärkelse kika in i min blogg