måndag 11 augusti 2008

Bullbak och marknad.




Ja det var ett tag sedan - har haft väldigt lite tid att blogga.Men jag är vid liv,vi har haft marknad i byn och jag är en av dem som håller i och sköter den så det har varit "Full rulle" senaste veckan fast jag haft semester.
Har också hunnit att måla lite . Ett bord med texten Amor Vincit Omnia-Kärleken övervinner allt!




Har målat lite små skyltar att hänga på handtag eller krokar.
Det blev några lavendelstrutar med, gjorda av en gammal bibel och nothäfte som jag klippte sönder.


Under veckan har vi bakat "Ärtbulla" ett bröd som är typiskt för Gagnef. Liknar Hönökaka fast vi har i ärtmjöl som gör en speciell smak. Brödet gräddas i vedeldad ugn och jag vill lova att det är "ganska" varmt om inte säga hett att stå och grädda.

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ärtbulla är så gott. Vet många här i Leksand som också bakar det. Läste om er markna i tidningen. Om vi inte kommit hem så precis från semestern hade jag tagit en tur dit. Hoppas att Citygross i Falun också har muggarna.

Kram Ullis

hemtrevnad marie sa...

Ser gôtt ut det där brödet!!
Fina grejer du målat...själv tittar jag på ditt fina målade hjärta varje dag, då det hänger i mitt stora fönster i vardagsrummet!
Det lilla fina sydda hjärtat hänger på öppna spisen, och påsen på mitt gustavianska skåp...så du ska veta att jag gläds åt dom var dag!!
kramis

Gårdsromantik sa...

Så vackert du textar!

De där bröden såg så mumsiga ut.

Kram Maud

Anonym sa...

Vad fint du kan texta,,en annan skriver ju som en kratta, Ärtbrödet ser gott ut.

Gårdsromantik sa...

Australien var ju en bit bort!
Då är det ju inte så farligt med 2 mil norröver som vi flyttar.
Jag förstår att du är fundersam.

Kram Maud

Annika sa...

Hejsan!!! Åhh vad gott brödet ser ut.... Du verkar ju ha fullt upp.... kul... Fina saker du gjort... Kram Annika

Marie sa...

Vad fint du textar och dina lavendelstrutar är jättesöta!
Brödet ser supergott ut!

Kram Marie

Inspiration i vitt sa...

Du gör så mycket fina saker dina brädor är så fina och ditt bord ska vi inte tala om,textar du själv?
Kram/Ingela B.