lördag 12 april 2008

Violer och porträttbyst!

Visst är dom vackra! violerna som är en av mina favoritblommor.

En liten blygsam viol som har de stora möjligheterna såväl inne som ute .Lätta och vackra att bara ha i kruka inne -planterar man dem ute i kruka så sätt dem gärna nära en kant och de bildar revor som hänger och bildar "stora "tuvor i krukan!!

Har tagit fram porträttbysten som jag fyndade på auktion för två år sedan, betalade endast 20:-för" något" som ingen ville ha. Typiskt mig ! Har stått på auktioner sedan jag var 7 år och nästan aldrig kommit tomhänt från någon auktion- alltid har jag haft något "litet fynd" med mig hem!!!!!! På min första auktion som varade 2 dagar köpte jag ett Stjärngossepar i porslin som jag fortfarande har kvar -jag tror att jag betalade 2 kr för detta ! Det värsta min pappa vet är gamla saker- så så länge jag bodde hemma var mina auktionsrundor varje helg hans stora fasa!!!!

Inga kommentarer: