tisdag 29 april 2008

Farfarsmamma!!


En detalj från tavlan i förra inlägget!!!


En av de vackraste bilderna jag vet är bilden på min Farfarsmamma-PettersAnna- tillsammans med sina två pojkar Olle och AndersLeonard( dog år 1899)-.året innan min farfar Anders blev född.

Min farfar fick alltså samma namn som sin bror som dog året innan. Kuriosa är också att pojkarnas pappa dog januari1900 och min farfar blev född i juni 1900.


Sorgligt kan man tycka men intressant vetande om sin släkt så här i efterhand.

4 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Jaså, han fick samma namn.... ja det är kul med lite släktfakta och vilken fin bild det var på dem! De levde hårdare förr, många dog innan deras barn föddes... Trevlig valborg!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Äsch, glömde ju säga, lycka till på markanden: ) Mari.

Lollo56 sa...

Hej Laila,

Bara för att göra en Laila så gjorde jag en blogg också. Min heter otippat Lollo56.

Mvh. Lollo

Husbilsresan sa...

Hej!Vad roligt att du tittade in hos mej=)
Såg att du skulle till Rättviks marknad i helgen....jag var där igår(fredag)...kanske jag såg dej.Vart stod du nånstans?
Kul med släkthistoria...din tavla är jätteläcker.Jag undrar varför din farfar fick samma namn som sin döde bror?
Så du har butik...får man fråga var?
Ha en trevlig söndag..(du ska väl till Rättvik,förstår jag)och lycka till med affärerna.
Kram/Gunn