tisdag 1 april 2008

Hänga tvätt!!

Visst är det härligt när våren kommer - ja jag kände den igår.

Passade på att hänga ut nytvättade lakan och täcken-------- och Oj det är till och med roligt att både tvätta, hänga, och ta in dem med den där härliga vårluften .

Konstigt är det också med dofter- det bästa jag vet är den där surt doftande gräsmattan på våren -den doften får mig att tänka på min bästa kompis A-L när jag var liten.

På deras gård var det alltid lerigt och blött och för att ta sig över gården fick vi gå över på plankor . Det är vår det!!! A-L ha´de´ifall du läser!! - och alla ni andra läsande också!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaaa....du L, visst förknippar man doften av "vårgräs" till vår barndom...!

Ser framemot att få komma till ditt växthus och göra en fin plantering..vi pratar ofta på jobbet om hur trevligt vi hade det sist när vi var till dig....

Må´ så gott

A-L