torsdag 18 juni 2009

82-årig Tradition!




Traditionen att resa Majstång är 82 år i vår by.Vår stång har sett lika ut i alla år."Traditionen" med att följa stången fram med Marschtrummor är dock inte lika gammal men har blivit ett mäktigt och uppskattat inslag.



En annan tradition som jag själv har är att binda en lövmatta varje midsommaraftons morgon-har gjort det sedan jag var ca 3år. Vill avslutningsvis visa min nya rabatt med gammal trapp och diverse växter som jag gjort utanför vår glasade altan.



Önskar alla min läsare och vänner
en riktigt trevlig Midsommar!(Trots vädret) Många Kramar Laila

6 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig midsommar till er alla från oss.
Vad fint du gjort Laila! Vi kommer förbi och tittar när vi är i Västannor.

Kram Helena

Ullis/Leva på landet sa...

Det är klart att man ska följa traditionerna. Kul tycker jag att alla stänger har sina egna traditioner och att de är olika.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Älskade pion sa...

Vad fint du hade gjort utanför verandan,I Like.Det är härligt med traditioner. Ha det så gott! kramar Ulrika

eva-marie sa...

Hoppas du haft en SKÖN sommar också. KRAMAR

Annika sa...

Äntligen lite dåligt väder så man hinner blogga.... vad fint du gjort vid trappen.... o att fira midsommar är ju verkligen en tradition... Skön sommar på dig.. Annika

Jonas sa...

Skönt att det var uppehåll vid firandet också!