söndag 31 maj 2009

Strålande väder,tunnbad och medeltidsmarknad



Vilket väder ,jag säger bara det, det här är mitt väder!!!Helgen har bjudit på jobb på blomsteraffären, lördagseftermiddagen började jag att skrapa och måla på våra gamla trädgårdsmöbler som jag tänker ha i vår nya paviljong som numera blir glasad med gamla fönster och pardörrar.


En av stolarna före.

Kvällen avslutades med god mat och guiness samt bad i badtunna hos goda vänner. Super!!





Idag har vi varit och besökt Medeltidsmarknaden i Leksand ett jättetrevligt evenemang som har blivit en tradition att besöka.Här blev det inköp av ett par udda pelargoner och tomatplanta.
Eftersom det är Morsdag passade vi på att äta lunch också, utsökt Rältanöff (fläskkebabkött och grönsaker) från Rältagården. Vill göra reklam för denna härliga gårdskrog med utsökt mat som är väl värt ett besök kolla deras hemsida som jag länkat. Ha en bra vecka ! Kram Laila

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Var på medeltids marknaden i går. Är ett måste att i alla fall ta en tur dit. Visst har det varit underbart väder i helgen.
Har njutit otroligt mycket.

Kram Ullis

Annika sa...

Länge sen jag var på besök.... du har hunnit en del ser jag o nya projekt är på gång....:) är sååå nyfiken på din paviljong.... längtar efter en här på gården.... har en del fönster som bara står o samlar damm.... o vilken möbel du ska ha där.... superfin stol.... Kram Annika

Anonym sa...

Vi missade medeltidsmarknaden i år, men Rältanöff äter vi titt som tätt efter att jag lyckats hitta receptet *mums*

Helena

n o r d i n g å r d e n sa...

Den medeltida marknaden måste jag gå på ngn gång, ser verkligen trevligt ut! Fin stol, även innan målning! Regnmulna hälsn till dig!

Eva-Marie sa...

Vad mysigt med en medeltidsmarknad! det skulle jag vilja besöka. Hoppas du har en bra sommar trots att det regnat mycket nu i juni. KRAM

Annika sa...

Kikar in för att önska dig en trevlig midsommar... kram Annika