lördag 7 mars 2009

Vårinspiration på kurs



Nerine tillsammans med svärmortstungablad helt enkelt jätte hållbara!!!!!

I onsdags kväll var vi på jobbet på vårinspiration,ja det är Interflora som håller inspirationskväll för oss som jobbar i Interflora butiker.Ibland är trender , färg och form rätt lika från gång till gång, men i onsdags fick vi ganska mycket "nytt på benen".

Avalanche kvistros i rosa med blåbärsris, björkris och texasgräs


Bakre raden : Korallkaktus i rosa kruka och rosa glas kross
Främre raden: Vit balkansippa planterad i en glasvas

Många enkla men jättekula tips som ger oss som jobbar inspiration att förmedla till alla intresserade av blommor och inredning. Så här tänkte jag "förhandsvisa" lite inspiration.
Vippjasmin i rosa kruka -jä´ttehärlig krukväxt som kräver ganska mycket vatten.
ta chansen, titta och njut !Kramar Laila

7 kommentarer:

Allis sa...

Hejsan!
Hittade hit via en annan blogg!!
Här fanns det mycket vackert att titta på och jag som älskar blommor har haft en fröjd för ögat!!
Hit återkommer jag flera gånger!
Ha en skön söndag!
Kram

Ewa-Lill´s smycken sa...

Halloy!
Såg inte Micke att Royne var med och åkte vasaloppet? ;)...
Gu va många fina blomster arrangemang, nu vet jag var jag skall åka när jag vill köpa något fint.
Ha det gott
Kram
Ewa-Lill

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket snygga blomsterarrangemang. Det är alltid så härligt att dekorera med blommor.

Ha en bra vecka!
Kramar Ullis

Lotta i S-vall sa...

Åhhh va tjusiga blom arrangemang, så enkelt o stilfullt.Mmmmmmmmm.
Härlig blogg du har :)

Anonym sa...

Här är det många fina blomsterarrangemang,man blir ju inspirerad

Annika sa...

Oj vilka fina nya arrangemang ni fick inspiration till.... härligt med nya ideer nu på vååren... kram Annika

Målargården sa...

Men duuuuu, vilka häftiga arrangemang ni gjort. Hoppas du får en härlig helg mitt i vintervädret!!! Längtar sååå efter vårsol nu. /Kram Eva-Mari