måndag 22 december 2008

Dan före dan före doppareda´n.


Jag har inte varit någon väldigt till skribent på min blogg under december månad,men som jag berättat tidigare har tiden inte riktigt räckt till.

Som sista inlägg före jul vill jag visa vad jag och några av mina vänner och grannar har som tradition- nämligen att göra granrisbockar och samtidigt ha lite glöggparty hos mig i mitt växthus.


Dagen före lucia var det dags och vi hade verkligen trevligt. Utomhus var det ett riktigt snöväder. M tände eldkorgen och marschaller och i växthuset hade jag tänt lite ljus.

Och här står nu en av bockarna


Med denna bräda som jag målat till en kund vill jag önska alla mina bloggläsare och vänner En riktigt GOD JUL . Många Kramar Laila

9 kommentarer:

Anonym sa...

ååh vilken söt granrisbock.
passar på att önska en god jul

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin bocken var.

Vill önska dig

♥♥♥ GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ♥♥♥
KRAMAR ULLIS

Anonym sa...

Hej Laila!
Vilken fin bock du har. Är det Åke som har gjort "stammen"?
I såfall måste jag beställa en till nästa jul :-)

God fortsättning på julen!
Helena o Urban

Målargården sa...

Åh, vilka fina bockar ni gör. Det skulle jag vilja lära mig. Så fin den var där den stod i snön. Ville bara titta in och önska God fortsättning. / Kram Eva-Mari

Annika sa...

Åh dessa bockar är sååå fina.... o brädan du målat var jättefin den med.... Kram o god fortsättning.. Annika

Jonas sa...

Kan man bara dricka glögg?

Smultronstället sa...

ÅÅÅ såå fin bock, han ser riktigt "lurvig" ut :-)
Gud vilka trevliga traditioner och arr. ni har för er :-)

Gott nytt år :-)
Kram M

Smultronstället sa...

Va?! ser nu att man ev kan beställa stommen till bocken..går det ??

//M

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att allt är bra med dig.

Önskar dig också

♥ GOTT NYTT ÅR ♥
Kram Ullis