söndag 16 november 2008

Älskar ljus!




Jag bara älskar ljus i alla dess former och allra helst den här årstiden som jag personligen inte tycker om.Önskar varje år den här tiden att jag fick åka och bo utomlands från november till mars.

Och för att "ljusa" upp stämningen formligen slukar jag ljus. Så varje fredag och lördagkväll tänder jag massor med ljus utomhus runt vår altan.



Har fått in lite jättevackra kulor och ljuslyktor i fattigmanssilver till min butik. Ha en bra vecka! Här hos mig väntar en riktigt stressig men rolig vecka med flera kurskvällar hemma på min gård. Tjingeling!Kramar Laila

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så häligt med en massa ljus. Så fina kulor du har fått in. Måste försöka ta mig till din butik någon gång. Det är ju egentligen inte långt, men nu är det mycket som händer. Ska i alla fall in på julmarknaden här i Leksand och då kommer jag förbi dig. Du måste skriva var du ska stå när du vet det.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Smultronstället sa...

ja visst e de mysigt med massor av ljus, bara det att jag är så attans glömsk av mig.

Hoppas du får lite tid till mys i vecka iaf trots stressen:-)

Kram M

LillaFlisan sa...

Tack för din kloka kommentar!
Gud, så glad jag blir när jag hör hur genomtänkt skola ditt barn går i!
Hoppas att det smittar av sig till fler skolor!!

Kram

Flisan

P.s. Helt underbart stämningsfulla och supervackra bilder du bjuder på!!

Annika sa...

Härligt med ljus i massor.... blir så mysigt... fina saker till butiken också...Kram Annika

Målargården sa...

Ja, men visst är det underbart med ljus....nu när det börjar bli mörkt redan vid 15 vissa dagar. Va mysigt att få börja adventspynta litegrann. Hos mi så får vi göra det en helg innan eftersom vi har julmarknad i byn då och då tycker jag att det är helt OK.......sen får man väl egentligen göra det presis när man vill men jag fixar och trixar lite till denna helgen./ Tjingeling Eva-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Ska du vara med på julmarknaden i Leksand till helgen? Är du med båda dagarna och vet du var du ska stå?

Kram Ullis

Målargården sa...

Tjingeling igen! Mycket att stå i förstår jag.....hoppas min blogg kan glädja dig i allt arbete.
Du har nått att hämta hos mig.....=)/ Kram Eva-Mari

Smultronstället sa...

Hej du glade :-)

Förstår att du har mye å stå i...hoppas du inte stressar fööör mye bara..

Ha det gott!
Kram M