söndag 26 oktober 2008

Renovering och nya saker till butiken!!


Även fast det inte händer så mycket här på bloggen så händer det saker här hemma.


Vi eller rättare sagt M håller på och riva ner gamla väggar och regla och bygga nytt sovrum till oss på övervåningen. Inte blir det stort inte,men det är då bättre än att sova på madrass på golvet vilket vi snart har gjort i 10 månader.Gissa om min rygg är trött!! :-(
Vill att det ska bli klart till första advent - så det är bara att jobba på.

Förra veckan kom det in lite nya saker till butiken från den danska firman IB Laursen


Hängare för vackra kort eller bilder


Nya lyktor i zinkplåt, Adventsljus med siffrorna1234 på,
vändbara griffeltavlor i återbruksträ -riktigt shabby


Burar att sätta ljus eller blomma i.

Själv har gjort lite nya saker. Vackra romantiska nyckelskåp.


Dekorerade tändsticksaskar i romanstisk shabby chic stil.

11 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så skönt att du äntligen ska få ditt sovrum. Första advent blir väl helt perfekt. Så fina saker du har fått in. Blir det några marknader för dig framöver? Så synd att du inte blev med på bloggträffen för det var ju nästan inga bloggare med. Bara andra som läser.

Ha en skön vecka!
Kram Ullis

Sign of hearts sa...

Vilka fina saker du gjort!
Och vad fin färgen var på murstcken, ska du inte spara den:)!!!!
Kram Annika

Annika sa...

Åh vad härligt med nytt sovrum....är själv lite på G.... har gipsat på väggarna o köpt golv.... bestämt vilken tapet jag ska ha så egentligen har vi ingen ursäkt till varför det inte är klart...:) å så mycket fint det kommit i butiken..... mysigt...Kram Annika

Monika sa...

Hallåj!

Tack snälla för kommentaren :o)

Jisses! Stackare där! Nog förstår jag om det blir skönt med ett eget sovrum med en vanlig säng! Hur litet det än blir så måste det ju bli helt underbart.

Fina zinksaker! Korthållaren har jag redan och gillar massor. Lyktorna står det väldigt mycket, VILL HA på också ;o)

Ha det bäst!

Kramar

Monika

Smultronstället sa...

Ja lite nya saker e ju alltid kul,lyktor står nog överst på min önskelista just nu..det har ju blivit såå mörkt ute nu..
Söta tändsticksaskar du fått in åxå.

Ha det gott
M

Jonas sa...

Det är bra att herrn får leka Timell :-)

annika sa...

Tänk att hitta en blogg med det vackra namnet Alida! Jag blev så intresserad av varifrån du fått namnet så jag snabbläste alla dina inlägg och fick en förklaring. Mitt intresse grundar sig på namnet, för samma namn fick min dotter när hon låg i min mage för 23 år sen.Jag känner till att gamla damer har burit det och endast en flicka till i vår stad.Jag upptäckte att du skapar och syr många vackra ting. Lägger dig i mina favoritbloggar.Annika

Inspiration i vitt sa...

Tack såå mycket för kommentaren om våran bok som kommer ut i sommar, jag blev så glad.

Tänk vad fint du ska få när ni är färdiga med renoveringen och du kan sätta klorna i piffet hihihi.

Dina nyckelskåp är underbart vackra , vad duktig du är.
Kram på dig/ingela.

Jonas sa...

Vilken bra hjälp vi kan få från er den dan vi hittar ett boende i byn! Micke som snickar o bygger om och sen vet vi vem som inreder...:-) //Jonas med familj.

Ewa-Lill´s smycken sa...

Vad mycket fina saker du har gjort. Måste åka in och titta i din fina butik när vi åker till Alvik nästa gång.

Lycka till med byggnationen av sovrummet.

Ha det gott från oss i Söpnarby
Kram Ewa-Lill

Ewa-Lill´s smycken sa...

Hej igen!
Det är helt ok.
Jag gjorde förstås det samma om det är ok för dig!
/Ewa-Lill