lördag 9 januari 2010

Trött!---- på kylan ?????



Ja nog kan man säga att jag är ganska trött på kylan.
Har inte någon inspiration alls, de lediga dagarna har jag ägnat åt att
läsa böcker också en sysselsättning som inte är så dum.


Det som är riktigt trevligt är att elda i vår vedspis, här lagas mat, gräddas sockerkakor,
värms vatten till disken och helt plötsligt kan jag tycka att det känns avkopplande att diska för hand.
Men hör ni gott folk kylan till trots så är det snart dax att så frön,
me like och jag läääängtar!!!!!!!!!!!!
Ha det gott vi hörs Kramar Laila



4 kommentarer:

Jonas sa...

Kan man så busfrön? Skämt åsido, kommer att behöva din hjälp och råd då jag har som mål att vara självförsörjande på kryddor mm mm i sommar :-).

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det kallt nu. Vi eldar också i vedspisen och myser. Tur att man har den. Så frön har jag inte ens börjat att tänka på en, men kanske något att sysselsätta sig med när man inte kan vara ute.

Kram Ullis

Mamma Linda sa...

Visst är det ovärdeligt med en vedspis. Den har vi haft mycket glädje av nu när det varit så kallt. Och du har varit så duktig och satt fröer, jag "glömde" sätta ner mina tulpanlökar i höstas *gråter* Usch fy på mig.
Bor du i Gagnef/Djura? undrar om det är hos dig jag har varit och bundit en julkrans för ett x antal år sen?
ha det bra
Linda

Anonym sa...

Japp, trött på kylan.