söndag 10 maj 2009

Många projekt blir det!


Ja det var ju ett tag se´n sist och hänt saker har det ju helt klart gjort! Kan ju säga att tiden inte räcker till, fast det är ju som vanligt, jag är en väldig tidsoptimist.
Vill passa på att hälsa till två supertrevliga bloggerskor som jag träffade på Rättviks marknad nämligen Ullis/Leva på landet och Eva-Mari /Målargården, hoppas vi snart ses igen.



Många projekt är på gång hos oss M har börjat bygga en paviljong, jag ska börja lägga plattor utanför altan och vi har sparat en gammal trapp som ska sättas upp där utanför.
Ska ta ut en gammal gjutjärnsbänk som vi har och ställa utanför.



Går och funderar på ett gammalt sittbadkar som vi har stående - vill göra någon form av Spahörna vid mitt växthus.Har ni några förslag???
Men jag har ju hela sommaren på mig! ;-) fniss ,man tycker att det är såååå lång tid!
Ha en bra vecka för nu ska jag ut och rensa rabatter,klippa grenar,räfsa gräsmattan,göra ordning mina drivbänkar, städa på gården mm.mm.mm.mm.mm meeeera projekt!!!! Kramar till er alla! Laila ;-)

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för hälsningen. Låter ju underbart att få lie mysigt i trädgården. Spännande att få följa hur det går.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Hanna sa...

Vilka underbara vår blommor du visar i ditt tidigare inlägg.
Hanna

Jonas sa...

En grogg veranda + spa sen kommer jag o Tobbe på party! ;.)

Golden&Vitt sa...

Åh vilket härligt projekt ni håller på med och ett sittbadkar har jag velat ha länge, så lyllo dig . Såklart du ska ställa dit den och njuta/plaska i den varma sommardagar..åhhh nice.

Ha en skön sommar dag, vi får vänta liite till här inorr:)
Kram/annika

Annika sa...

Oj vad ni grejar i trädgården.... o paviljong lät sååå härligt... ska bli så kul att se den färdig.... o ett utespa lät ju också kanon.... härligt.. Kram Annika

Målargården sa...

Oj, hoppsan vad ni grejar. En sommar paviljong låter mysigt på sommarkvällarna. Häftig kommentar du fått på kinesiska......! Kan du tyda den?
Jätte kul att ses verkligen. Som jag sa har du vägarna förbi så är det bara att titta in. / Kram Eva-Mari.

Gårdsromantik sa...

Så läckert med ett sittbadkar och paviljongen blir ju superfin!

Kram Maud

Viola sa...

Ser att ni också har många projekt!
trevligt att få kika på....

n o r d i n g å r d e n sa...

Så lyxigt, en paviljong!! Och ett gammalt sittbadkar intill växthuset, ljuvligt gammeldags romantiskt! Längtar tils jag ska ta ut mitt gamla badkar igen och dona till mitt ute-spa

Ha en skön pingsthelg! Mari.