lördag 7 februari 2009

Gullig kund!!!!!!





Jag har har en jättetrevlig kund på blomsteraffärn vars skål jag planterat i flera år,har fiskat och försökt köpa hennes helt bedårande skål varje gång, men, men hon vill naturligtvis inte sälja denna vackra skål.



Planteringarna jag gjort har varierat efter årstid men för det det mesta har det varit i vita och gröna toner jätte vackert!! Men fisket gav napp, så döm om min förvåning när jag kom på jobbet igår så stod en liknande lite större skål och väntade på mig- jag säger då bara det - helt enkelt uuuurgullig kund!!!!! Hon har fixat en skål och priset var helt överkomligt! Ett stort tack Yvonne! Så nu har hon bara att fixa fler för flera av mina arbetskamrater vill ha en också.






Har fixat"lite" i mitt kök för varken pengarna eller orken räcker just nu.! (Snart får ni se bilder från vårt nya sovrum.)
Köpte ett vitt ljushus på Gruvgatan häromdan när jag besökte den butiken,står i mitt köksfönster nu , jättevackert.Har satt upp en en korthållare före jul ,så nu har min make skrivit ut gamla foton som vi ska sätta i den.
Två vackra kransar har jag äntligen fått upp på vårt skafferiskåp i köket. Ha det gott Många Kramar till Er alla/ Laila (Ps nu blir det Melodifestivalen!!!)

13 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig kund som fixade en såda fin skål år dig. Nu har jag också sett introduktionen så det är väl bara att vänta till första lektionen då. Var ju på kurs i fredags passar ju jättebra som start.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mia sa...

Vad gulligt av henne, skålen är jättefin och användbar till mycket kan jag tänka mig.

Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Mia

Annika sa...

Vad tur du hade som har en så snäll kund som tänker på dig.... skålen var tjusig.... ibland är det så att plånboken styr o då får man piffa med det man har..... Kram Annika

Linneagården sa...

Godkväll i stugan.
Men vilken rolig överraskning med krukan/vasen. Du måste ha gett ett bra intryck till kunden som tänkt på dig & fixat en liknande. Jättefin!
Sött oxå med dessa ljushus, jag har dem med. (på bloggen idag =)

Jag har jobbat i helgen & inte hunnit varit vid dator´n men paketet från dig har kommit. Så FIIIINT! jag blev så glad för de fina sakerna & döttrarna var imponerade & undrade varför jag fått något så fint. TACK snälla du.
Vad gillade du melodifestivalen? Alcasar gillade jag.

Ha en trevlig kväll.
Kram från din bloggvän /madelene

Ewa-Lill´s smycken sa...

Hej Laila, Tack så jättemycket vad glad jag blir! Det var jättehärligt att åka iväg och inte behöva tänka på vad det skulle ätas till frukost. Kram Ewa-Lill

Smultronstället sa...

Men du, vilken snälling, sånt värmer :-)


Ha en bra vecka
Kram M

Anonym sa...

En vacker skål!

Ullis/Leva på landet sa...

Har precis varit in ooch tittat så jag har inte börjat än. Ska skriva ut alla papper som behövs först. Vilken tur att du är i gång för då kan jag ju höra av mig till dig om jag kör fast.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Ewa-Lill´s smycken sa...

Du har någonting att hämta hos mig, om du vill!

Ha det gott och hälsa Micke
Kram Ewa-Lill

Ullis/Leva på landet sa...

Har lagt kursen lite på is. Tänkte att jag skule göra ett rejät ryckt på sportlovet då jag arh gott om tid. Tror jag i alla fall nu. Går ju en kurs här hemma också så jag tror att andan kommer att falla på tidigare.

Ha en bra alla♥dag!
Kram Ullis

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Härlig skål, min svärmor har en sådan. Den skålen användes till vattnet när min man döptes.
Ha det så bra,
Lydia

Golden&Vitt sa...

Åhh vilken gullig kund! Jätte fin skål.
Förlåt att jag inte antagit utmaningen....men har knappt orkat blogga.Måste kurera mig och få inspirations orken tebax.:)

Den är såå fin ljus huset, jag är oxå en lycklig ägare av en.

Ha en bra dag/ Kram annika från ett kallt Haparanda -25

Anonym sa...

Det var verkligen en trevlig kund du har! Tänk vad glad man blir av lite snällhet. Fina bilder bjuder du också på! TACK