fredag 30 december 2011

Året 2011 som gått







Har hänt ganska mycket på hemmaplan under året som gått.
Då till trots att jag inte bloggat på ett långt tag. men tiden,orken och inspiration har inte infunnit sig alls, att delge, alla er som läser ,något av allt som fixats och donats.

I början av 2011 gav jag mig ett eget löfte att måla lite mera ,dvs tavlor, vilket gav riktigt bra respons ,har fortsatt med det hela 2011 och responsen har fortsatt ,så jag fortsätter måla 2012.

I mars började vi riva vårt 2kvm stora badrum som vi trodde var "fuktskadat",som tur var visade det sig att det inte fanns en "droppe" vatten eller fukt i trossbotten eller väggar. Har dock levt som Taikons och gått mellan husen vad det gäller toa och dusch tills nu före jul då vårt "nya" badrum var klart.


Så här såg det ut före renovering!


Så här ser det ut nu efter renovering.

Lite andra prylar har hittat sin plats i det Janssonska hemmet också, min 14 år gamla present vår kökslampa åkte ut och in kom två nya Ikea lampor, skitsnyggt om jag får tycka.

I vardagsrummet åkte två Ikea lampor ut och in kom två nya lampor a´la "Marocko" in, blev lite tusen och en natt känsla tillsammans med mitt ljusfat dvs en gammal nysilver bricka som fyndats på Emmaus.

I hallen blev timmerväggen klar när jag fyndade gamla nummerplåtar på samlar mässan i höst,som jag har letat och spanat hela sommaren på alla auktioner, fyndade dessutom en Dalklas tavla på samma mässa (samlar på såna tavlor sedan många år).

Det här var en liten krönika 2011 över vårt liv och leverne i Lindholms gården.
Hoppas 2012 blir lika händelserikt,åtminstone är Micke på gång med minst ett nytt projekt,
jag har också ett projekt som jag hoppas avsluta under 2012.

Önskar alla ett Gott Nytt År!!
Kram Laila

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Ja nog händer det mycket under ett år. Så fint badrummet blev.
Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR och hoppas att du får ett riktigt bra 2012!
Kram Ullis

Maria Fridh Olsson sa...

Va fint badrummet blev!
Jättehärliga lampor i Tusen o en natt stil, verkligen jättefina!

Vill göra lite reklam för min nya bloggsida där jag visar upp lite möbler o grejer som jag säljer, du är hjärtligt välkommen o kika in :)

Mvh Maria