söndag 4 april 2010

Det är nu det börjar!


Det är nu det börjar-ja alltså längtan mot vår och försommar.
Påsken har snart gått över och ännu en konstrunda är avverkad.
Så här gäller det att börja producera nya saker till marknader och mässor som stundar i vår och sommar.





Men snart får jag också gå ut och "påta" i mina rabatter och land-jag lääängtar!
Snön (ca70cm) på innergården ska bara smälta bort och med det så följer översvämning i snickarboa! Känns lite surt förstås.
Men jag längtar efter vår, det är absolut "min" årstid,höra fåglarna kvittra ,känna doften av sur gräsmatta , jag formligen älskar den doften ;o) !!!!!



I mina fönster så växer fröna som jag sått så snart så får jag stå i växthuset igen och skola plantor. Jipppieee!!! Snart så.........
Ha en bra vecka Kramar Laila


4 kommentarer:

Älskade pion sa...

Javisst är det helt underbara tider som väntar oss nu,härligt. Kram Ulrika

Jonas sa...

Härligt! Nu behöver dina tips till vår blivande trädgård. Vi tar det över några glas vin och lite bra musik :-)

Marias gamla saker o sånt sa...

Butikens adress är:
nostalgiaochkuriosa.se

Glömde det...hihi!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Visst är det härligt med våren. Hoppas att du får en bra helg!
Kram Ullis