söndag 26 april 2009

Vår, vår Jippi!!!!



Vilka härliga dagar vi haft,och jag njuter i fulla drag.
Har inte haft tid att blogga på ett tag, här ägnar jag mig åt att måla,sy och producera saker
till kommande helgs marknad i Rättvik.
I mina rabatter har det börja växa,och det är en sån känsla att gå runt i trädgården och se vad
som har klarat vintern.

De här tulpanlökarna satte min farmor för cirka 70 år sedan
på gården som ligger granne med oss.
När min granne förra året skullegräva runt huset
kom de och frågade mig om jag ville ha lökarna.
Gissa vilken lycka jag kände nu när de har tagit sig och kommer med 7 blommor.


Några penseer har det blivit planterat också.

Vita pärlhyacinter-jag säger bara det-Jättevackert!!!!
Ha en bra vecka!Kramar Laila

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. Visst njuter man av detta underbara väder. Tänk att snön äntligen är borta. Lär väl komma en vända till innan det är klart, suck. Var står du i Rättvik? Sak dit någon av dagarna så det vore kul att komma förbi och säga hej.

Kramar Ullis

Hanna sa...

Försvann in i bloggarnas värld och hamnade här. Håller med dig - de är väldigt vackra dina blommor. Trevlig sida du har, kommer tillbaka någon annan gång.
Mvh Hanna

Målargården sa...

Hej hopp hallå!
Måste ju bara kolla med dig var du kommer att stå i år på vårmarknaden.... eftersom jag inte kom iväg till höstmarknaden den dagen du fanns där! Vore kul att träffa kvinnan bakom bloggen/ Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Vi kommer förbi ditt stånd på fredag!

Kram Helena

Annika sa...

Vad kul att få lökar som man vet vem som planterat.... ett litet minne.... de andra blommorna var ju också så fina... ja nu är det verkligen vår...Kram Annika

Eva-Marie sa...

Som alltid har du vackra bilder! Gillade de vita pårlorna! Vad har du tillverkat inför marknaden? KRAM

n o r d i n g å r d e n sa...

Så snyggt med egna vita pärlhyacinbter, fr marken och vilken vacker vit gammal häst, häftig! Många soliga vårhälsningar till dig! Mari.-

Älskade pion sa...

Hej! Vilka härliga bilder du har.Ska själv läsa till florist nu till hösten,ska bli jättespännande. Titta gärna in på min nystartade blogg och lämna en kommentar,det är ju dom man lever för. ha en härlig helg.
Kramar Ulrika